O
modulo 3 xira entorno os instrumentos a utilizar para axudarlle o potencial
usuario a atopar emprego ou o fomento da mellora da empregabilidade. A intermediación
laboral, os itinerarios de inserción, a axuda na toma de decicións, a
prospección do emprego no mercado de traballoa asi como a elaboración dun
pequeño plan de empresa forman parte de este modulo.
Tema
11
Define o papel do técnico no campo da orientación Laboral. Definense os ditintos modelos de intervención, que deben funcionar como ferramentas flexibles que están a disposición do persoal tecnico, falase de tres modelos: didáctico, de asesoramento e centrado nos recursos, unhos complementanse aos outros pero todos teñen ou deben de funcionar de maneira flexible.
No referente aos principios nos que debe basearse a Orientación Laboral distingue tres: individualización tendo en conta as necesidades de cada un, a flexibilidades permitinto que a intervención sexan tanto individual como colectiva e o da autonomía para que cada un desenvolva as súas habilidades aptitudes,competencias.
Asi mesmo tamén se trata neste tema a atención que se lle debe prestar a determinados colectivos vulnerables que se atopan nunha situación de desvantaxe no ámbito laboral facendo especial fincapé a atención para mellorar a empregabilidade en persoas con discapacidade.
Tema
12
Especifica a orientación como un proceso de acompañamento que un profesional realiza
conxuntamnete co usuario coa finalidade
de que éste poida identificar e potenciar as súas competencias persoais e profesionais e chegue a construir
un proxecto persoal e profesional..
O
tema centrase na elaboración dun Itinerario de Insercion Labaral , na que distinguimos tres fases: Acollida,
desenvolvemento e avaliación, podendo realizarse as actividades programadas
tanto individualmente como colectivamente, tendo como obxetivof a insercion
laboral e o desenvolvento profesional.
Tema
13
A
entrevista na orientación laboral ten como finalidade determinar a adecuación
do candidato a un determinado posto de traballo. Nunha entrevista é tan importante como o decimos
que o que decimospor eso é moi importante ter en conta unhas regras tanto de
comunicación verbal como non verbal, é quizais o paso mais importante nun
proceso de selección.
Ésta pode ser de tres tipos: dirixida, con preguntas
concretas, semidirixida con preguntas concretas pero deixando algunhas abertas
e grupais, con sesións de seis a dez candidatos, onde se debate algún tema para
chegar a unhas conclusións.
No
referente a estructura da entrevista, distinguimos tres partes: introducción,
recepción, saúdo, conversación introductoria, desarrollo, preguntas sobre
formación, experiencia, cuestions personais e condicións laborais, e peche,
aclaración de dubidas e despedida.
O
papel do orientador laboral ante todo ésto
é elaborar un diagnóstico como punto de partida para realizar un proceso
de orientación personalizado,mantendo unha actitude positiva, próxima dentro
dun contexto de profesionalidade.
Tema
14
O
papel mais importante que desempeña o orientador e que é o motivo da súa
existencia é a inserción laboral e para
elo ten que coñecer os postos de traballo existentes así como as posibles
ocupacións que se xeneren. O orientador neste proceso non é un colocador senón
que é un asesorou facilitador que
proporciona as ferramentas para que o usuario desempregado aprenda a
identificar que información necesita segundo seu nivel de autonomia,
desempeñando éste un papel activo e participativo.
En todo este proceso debese
ter moi en conta as competencias requeridas, entendendo por competencia como a
capacidade que posibilita o bo cumprimento do posto de traballo, onde
interveñen as distitas competencias adquiridas, competencias de base, técnicas
e as transversais.
Tema
15
Este
tema falanos das ferramentas mais adecuadas para facer unha búsqueda activa de
emprego, pero cales son esas ferrramentas é unha pregunta que os orientadores
nos solemos facer. Hai varias ferramentas a utilizar dependendo do mercado,da
persoa ou do colectivo; entre elas a mais utilizada é a carta de presentación e
o Curriculum Vitae.
No
referente os canles para a búsqueda
temos un amplo abanico de eles, parte dos cales desenvolvense detalladamente no tema e que o orientador
debe por en coñecemento dos usuarios:
bolsas de traballo, prensa, emprego público, entidades públicas e
privadas mediadoras entre oferta-demanda, autocandidaturas, networkin o rede de
contactos.
Tema
16
O
Tema dezaseis falanos do plan de empresa, o traballo do orientador non consiste
en asesorar o usurario no referente a temas de contabildad, estudios de
mercado, balances pero o que si pode
facer o técnico en orientación e asesorar aos pequenos emprendedores que
se queren constituir en autónomos é elaborar un pequeño plan de empresa onde se
identifiquen e se analicen as posibilidades para montar un negocio examinando a
viabilidade técnica, económica e financieira
a través dun pequeño estudio de mercado.
O
plan de empresa fai a funcionar como unha avaliación continua, podendo así
comprar os resultados realmente obtidos cos previstos no propio plan, e de esta
maneira ir facendo as correcións oportunas.
No hay comentarios:
Publicar un comentario