O
modulo 3  xira entorno os instrumentos a utilizar para axudarlle o potencial
usuario a atopar emprego ou o fomento da mellora da empregabilidade. A intermediación
laboral, os itinerarios de inserción, a axuda na toma de decicións, a
prospección do emprego no mercado de traballoa asi como a elaboración dun
pequeño plan de empresa forman parte de este modulo.
Tema
11
Define o papel do técnico no campo da orientación Laboral. Definense os ditintos modelos de intervención, que deben funcionar como ferramentas flexibles que están a disposición do persoal tecnico, falase de tres modelos: didáctico, de asesoramento e centrado nos recursos, unhos complementanse aos outros pero todos teñen ou deben de funcionar de maneira flexible.
No referente aos principios nos que debe basearse a Orientación Laboral distingue tres: individualización tendo en conta as necesidades de cada un, a flexibilidades permitinto que a intervención sexan tanto individual como colectiva  e o da autonomía para que cada un desenvolva as súas habilidades aptitudes,competencias.
Asi mesmo tamén se trata neste tema a atención que se lle debe prestar a determinados colectivos vulnerables que se atopan nunha situación de desvantaxe no ámbito laboral facendo especial fincapé a atención para mellorar a empregabilidade en persoas con discapacidade.
Tema
12
Especifica a orientación como un proceso de acompañamento que un profesional realiza
conxuntamnete  co usuario coa finalidade
de que éste poida identificar e potenciar as súas competencias  persoais e profesionais e chegue a construir
un proxecto persoal e profesional..
O
tema centrase na elaboración dun Itinerario de Insercion Labaral ,  na que distinguimos tres fases: Acollida,
desenvolvemento e avaliación, podendo realizarse as actividades programadas
tanto individualmente como colectivamente, tendo como obxetivof a insercion
laboral e o desenvolvento profesional.
Tema
13  
A
entrevista na orientación laboral ten como finalidade determinar a adecuación
do candidato a un determinado posto de traballo. Nunha  entrevista é tan importante como o decimos
que o que decimospor eso é moi importante ter en conta unhas regras tanto de
comunicación verbal como non verbal, é quizais o paso mais importante nun
proceso de selección.
Ésta pode ser de tres tipos: dirixida, con preguntas
concretas, semidirixida con preguntas concretas pero deixando algunhas abertas
e grupais, con sesións de seis a dez candidatos, onde se debate algún tema para
chegar a unhas conclusións.
No
referente a estructura da entrevista, distinguimos tres partes: introducción,
recepción, saúdo, conversación introductoria, desarrollo, preguntas sobre
formación, experiencia, cuestions personais e condicións laborais, e peche,
aclaración de dubidas e despedida.
O
papel do orientador laboral ante todo ésto 
é elaborar un diagnóstico como punto de partida para realizar un proceso
de orientación personalizado,mantendo unha actitude positiva, próxima dentro
dun contexto de profesionalidade.
Tema
14
En todo este proceso debese
ter moi en conta as competencias requeridas, entendendo por competencia como a
capacidade que posibilita o bo cumprimento do posto de traballo, onde
interveñen as distitas competencias adquiridas, competencias de base, técnicas
e as transversais.
Tema
15 
Este
tema falanos das ferramentas mais adecuadas para facer unha búsqueda activa de
emprego, pero cales son esas ferrramentas é unha pregunta que os orientadores
nos solemos facer. Hai varias ferramentas a utilizar dependendo do mercado,da
persoa ou do colectivo; entre elas a mais utilizada é a carta de presentación e
o Curriculum Vitae.
No
referente os canles para a búsqueda 
temos un amplo abanico de eles, parte dos cales desenvolvense  detalladamente no tema e que o orientador
debe por en coñecemento dos usuarios: 
bolsas de traballo, prensa, emprego público, entidades públicas e
privadas mediadoras entre oferta-demanda, autocandidaturas, networkin o rede de
contactos. 
Tema
16
O
Tema dezaseis falanos do plan de empresa, o traballo do orientador non consiste
en asesorar o usurario no referente a temas de contabildad, estudios de
mercado, balances pero o que si pode 
facer o técnico en orientación e asesorar aos pequenos emprendedores que
se queren constituir en autónomos é elaborar un pequeño plan de empresa onde se
identifiquen e se analicen as posibilidades para montar un negocio examinando a
viabilidade técnica, económica e financieira 
a través dun pequeño estudio de mercado.
O
plan de empresa fai a funcionar como unha avaliación continua, podendo así
comprar os resultados realmente obtidos cos previstos no propio plan, e de esta
maneira ir facendo as correcións oportunas.


No hay comentarios:
Publicar un comentario