REFLEXIÓN DEL MODULO II
Mª
José Prado Bermúdez
O
módulo II, está formado por 5 temas, todos eles son fundamentais para mellorar
o noso perfil como orientadores laborales, o mesmo tempo que nos inciden sobre
a importancia das TIC, dentro do ámbito profesional.
O
Tema 6: trata sobre a Orientación Laboral e as Competencias, a profesión dun
orientador laboral, implica unhas
competencias que son o conxunto de coñecementos, habilidades e actitudes que
permiten o exercicio da actividade profesional e establecen un mellora no
desempeño do posto .
Diriamos
que o aprendizaxe e un elemento importante no desenvolvemento de competencias.
Os
coñecementos e habilidades aprendense a través
da formación e do desempeño do posto de traballo, mentras que as actitudes e competencias
entrenanse e desenvolvense en todos os ámbitos da vida.
Un bó coñecemento da nosas competencias
inciden na mellora de organización das nosas prioridades, mellor
coñecemento das nosas fortalezas e éxitos, xestionar mellor os nosos recursos
cara a motivación do empleo, xa que a busca de traballo, é un traballo en sí e
por iso é importante desenvolver ben certas competencias, como coñecer o
mercado laboral, obxetivo profesional, manexo das TIC, a noso servizo e dos
nosos usuarios.
A xestión da información é básica para o orientador, pois é un gran recurso
no exercicio profesional , as TIC, a parte de ser a vía para obter información
tamen nos sirve para facer networking con otras persoas.
Tamen se falou do COACHING que é a arte de facer preguntas o coachee, para
que este saia da sua zona de confort, e asuma as responsabilidades da vida, xa
que él, é o que ten que escoller o camino.
O Tema 7: Desenvolvemento de competencias comunicativas.
A comunicación é moi importante, para eso teñen que funcionar moi ben os
elementos necesarios, (mensaxe, cannle, feedback, o emisor e o receptor) a
persoa, que se dedica a orientación ten que saber empatizar có usario, con unha
mensaxe clara, para que a comunicación sexa fluida, e chegue a bon porto.
As competencias é un proceso que se vai desenvolvendo o longo de toda a
vida, falar, escoitar, ler, escribir son habilidades da linguaxe, a partires
delas nos desenvolvemos na cultura e na sociedade, e tamen nos volvemos máis
competentes comunicativamente.
Diremos que a medida que imos adquirindo estas ferramentas e tamen
experiencia as nosas comunicación farese de maneira máis clara, e entre todos, para que poidamos
favorecer o desenvolvemento.
Tema 8: Habilidades e Competencias
Sociais
Neste temas estudiamos as competencias sociais, as habilidades sociais a
intelixencia emocional, traballo en equipo, resolución de conflictos e as redes
sociais.
As competencias sociais son a capacidade para manter boas relación con
outras persoas, esto conleva dominar as habilidades sociais, a capacidade de
comunicación efectivo, o respecto, a asertividade, etc.
A primeira das habilidades sociales e saber escoitar, sin ela difícilmente
podemos pasar as demais.
O respecto polos demais, é aceptar as diferencias individuais e grupais e
valorar os dereitos doutras persoas, incluindo tamen inda que é difícil os
puntos de vista.
A empatía, permítenos poñernos na pel doutra persoa, para poder con elo
entender o seu problema.
A asertividade, é manter un comportamento
equilibrado entre a agresividade, e a pasividade, e dicir a capacidade de
defende e expresar os propios dereitos e opsinións, o mesmo tempo que se
respecta os dos demáis.
A resolución
de conflitos: é a capacidade para identificar situacións que requiren unha solución
ou decisión preventiva, evaluando os riscos e os recursos.
Tema 9: Web 2.0 para a Orientación
Laboral
Con este tema profundizamos sobre os contidos, ferramentas, e tamen
coñecemos a importancias de ter una
identidade dixital e como construila, pois hoxe en día é unha competencia
importante, xa que contribuen o noso crecemento como persoas e como
profesionais dentro da orientación laboral.
Vimos tamen que no rural todavía siguen tendo atrancos coas novas
tecnoloxias porque a Intranet non lles vai a velocidade contratada,etc.
Coñecemos distintas ferramentas, como RSS (Feedly, Scoop.it), mediante os
cales permítenos aforrar tempo e ter a
información que queremos.
Os
marcadores sociais que nos permiten
organizar, etiquetar os enlaces máis relevantes na rede.
As redes
sociais, coas suas ventaxas, formar parte das redes, permítenos establecer
relacións, (networking).
Podemos
destacar dentro das redes sociais, Linkedin, Twitter, Facebook,etc.
Vimos
tamen a construcción dos blogs, Drive, e para que sirven, coas ventaxas e os
seus inconvintes, como é o de ter unha actualización periódica, pero facilita
as relación con outros profesionais, etc.
Tamen
Carlos nos ensinou o que era a infoxicación de contidos, que internet traballe
para nos, etc.
Diriamos
que a nosa identidade construese a partires da nosa actividade na rede.
Desde o
noso posto de orientadores debemos primeiro actualizarnos, e despois que os
nosos orientados se reciclen, ou aprendan estas ferramentas 2.0.
Tema 10: Competencias digitales para a Orientación Laboral
Neste tema vemos como formamos parte dun mundo na rede, na que cada día a
información e o coñecemento fluen de forma continua, e están en calquer momento,
e en calquer sitio.
E por iso a importancia de saber empregar ferramentas para construir e fortalecer o noso plan de aprendizaxe,
aprendendo a traballar de forma colaborativa empregando a web web 2.0 como
base.
Ensinousenos a descubrir e xestionar
a información a través da curación de contidos para que seleccionemos o que
máis nos pode interesar e non nos infoxifiquemos, almacenar información a
través dos marcadores, crear historias, etc, que pouco a pouco van enchendo a
noso PLE.
No hay comentarios:
Publicar un comentario